Dnes je již standardem, že každá firma má vlastní internetovou stránku. S její pomocí se pak snaží přilákat více zákazníků a také si udržet ty stávající. Je totiž pravdou, že dnes většina lidí vyhledává informace právě na internetu. A firma, která zde není, jako by téměř neexistovala.

 

Ovšem pouze mít web ani zdaleka nestačí. Aby byl úspěšný, je také potřeba, aby byl navštěvovaný. A čím více, tím lépe. Toho však není snadné v záplavě milionů webových stránek, které existují i jen v českém jazyce, dosáhnout. Je tedy jasné, že je nutné náš web co nejvíce zviditelnit. Ale jak?

 

otevřený vyhledávač Google

 

Tou zdaleka nejběžnější a nejužívanější možností je zaplatit si umístění reklamy na některé z velmi navštěvovaných stránek, jako jsou třeba Google, Seznam či Facebook. Čím více lidí ji totiž uvidí, tím vyšší je pravděpodobnost, že na ni některý z nich klikne a náš web navštíví. Pak už je jen na nás, abychom jej přiměli zůstat.

 

Tato metoda je obvykle používána velkými firmami, často s mezinárodním dosahem. Malé a střední podniky jdou obvykle jinou cestou. Důvodem je samozřejmě cena – umístění reklamy na těchto prestižních webech totiž není nijak levné.

 

jedna z možností designu firemního webu

 

Proto používají spíše metodu SEO, tedy Search Engine Optimalization, česky optimalizace webu pro vyhledávače. Jednoduše řečeno jedná se o úpravu webu takovým způsobem, aby jej při zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů tento našel a umístil v seznamu výsledků na jedno z předních míst.

 

Součástí samozřejmě je i psaní podpůrných článků, které mají přesvědčit vyhledávač o tom, že daný web je mnohem relevantnější, než tomu ve skutečnosti je. Výsledkem je samozřejmě více kliknutí a vyšší návštěvnost.

 

Obě tyto metody samozřejmě nemusí využívat pouze firmy. I soukromé osoby mohou svůj web takto propagovat. Otázkou však je, zda se jim tato nikoliv levná investice vyplatí. Koneckonců, o peníze jde až na prvním místě, a nejen v podnikání.